пʼятницю, 22 січня 2016 р.

Механічна робота. Потужність (8 клас)

Вітаю ! Рада спілкуватися з вами і сподіваюся, що це спілкування буде успішним.
Кілька цікавих настанов  щодо ПРОГРАМУВАННЯ  СЕБЕ НА УСПІХ!
·       Є те, що я вмію робити краще за інших.
·       Успіх – мій природний стан.
·       Я процвітаю!
·       Я завжди максимально викладаюся на своїй роботі.
·       Я – успішна людина. Мені вдається все, за що я беруся.
·       Усе, що відбувається, - для мого блага. Вже зараз  закладаються

найщасливіші можливості для мене.

Тема уроку: Механічна робота. Потужність.

«Робота» в побуті та  у фізиці.
У побуті роботою ми називаємо діяльність, яка втомлює людину. Втомитися можна, нерухомо сидячи за столом під час гри у шахи або лежачи на канапі і читаючи підручник з фізики. Дуже втомлюється вартовий, який нерухомо стоїть на чатах. Є народна приказка: «Щоб рибку  їсти, треба у воду лізти».  Вона відображає життєвий досвід народу – корисні для себе наслідки цілеспрямованих дій людина отримує при переміщеннях тіл, на які діють сили.
У фізиці переміщення тіл вивчають як наслідок виконання механічної роботи. Щоб не переплутати «фізичну» роботу з будь – якою іншою діяльністю, її називають механічною роботою.
3 умови, за яких механічна робота виконується:
·       На тіло під час виконання роботи безперервно діє сила;
·       Тіло під час виконання роботи рухається (якщо не все тіло цілком, то принаймні окремі його частини);
·       Напрям сили, що виконує роботу, не перпендикулярний до напрямку руху тіла.
Якщо хоча б одна з цих умов не виконується, то механічна робота дорівнює нулю.
А тепер порівняйте механічну роботу, що виконує ескаватор, який завантажує піском машину, і роботу, яку виконує робітник, що завантажує таку саму машину піском за допомогою лопати. Робота однакова.
А чи має значення час,за який буде виконана ця робота?
Фізична величина, яка характеризує швидкість виконання роботи – це потужність.
  Завдання для само опрацювання:
1.     Опрацювати  § 41 та  §47 підручника (контрольні запитання до змісту   параграфів)
2.     Скласти опорний конспект
3.     Розв язати : вправа 24 (5), вправа 29 (3)
4.     Експериментальне завдання. Визначити роботу, яку виконує людина під час ходьби, якщо вона становить приблизно 1/20 тієї роботи, яка була б потрібна для піднімання цієї самої людини на висоту, що .дорівнює довжині шляху.
5.     Додатково : підготувати повідомлення «Життя та діяльність Д.Джоуля», «Діапазони потужностей у природі та техніці».

Немає коментарів:

Дописати коментар