Вітаю ! Рада спілкуватися з вами і сподіваюся, що це спілкування
буде успішним.
Кілька
цікавих настанов щодо ПРОГРАМУВАННЯ СЕБЕ
НА УСПІХ!
· Є те, що я вмію робити краще
за інших.
· Успіх – мій природний стан.
· Я процвітаю!
· Я завжди максимально
викладаюся на своїй роботі.
· Я – успішна людина. Мені
вдається все, за що я беруся.
· Усе, що відбувається, - для
мого блага. Вже зараз закладаються
найщасливіші можливості для мене.
Тема уроку: Механічна робота. Потужність.
«Робота»
в побуті та у фізиці.
У
побуті роботою ми називаємо діяльність, яка втомлює людину. Втомитися можна,
нерухомо сидячи за столом під час гри у шахи або лежачи на канапі і читаючи
підручник з фізики. Дуже втомлюється вартовий, який нерухомо стоїть на чатах. Є
народна приказка: «Щоб рибку їсти, треба
у воду лізти». Вона відображає життєвий
досвід народу – корисні для себе наслідки цілеспрямованих дій людина отримує
при переміщеннях тіл, на які діють сили.
У
фізиці переміщення тіл вивчають як наслідок виконання механічної роботи. Щоб не
переплутати «фізичну» роботу з будь – якою іншою діяльністю, її називають механічною роботою.
3
умови, за яких механічна робота виконується:
· На тіло під час виконання
роботи безперервно діє сила;
· Тіло під час виконання роботи
рухається (якщо не все тіло цілком, то принаймні окремі його частини);
· Напрям сили, що виконує
роботу, не перпендикулярний до напрямку руху тіла.
Якщо хоча б одна з цих умов не виконується, то
механічна робота дорівнює нулю.
А тепер порівняйте механічну роботу, що виконує
ескаватор, який завантажує піском машину, і роботу, яку виконує робітник, що
завантажує таку саму машину піском за допомогою лопати. Робота однакова.
А чи має значення час,за який буде виконана ця робота?
Фізична величина, яка характеризує швидкість виконання
роботи – це потужність.
Завдання для
само опрацювання:
1.
Опрацювати § 41
та §47 підручника (контрольні запитання
до змісту параграфів)
2.
Скласти опорний конспект
3.
Розв’ язати : вправа 24 (5), вправа 29 (3)
4.
Експериментальне завдання. Визначити роботу, яку виконує людина
під час ходьби, якщо вона становить приблизно 1/20 тієї роботи, яка була б
потрібна для піднімання цієї самої людини на висоту, що .дорівнює довжині
шляху.
5. Додатково : підготувати повідомлення «Життя та
діяльність Д.Джоуля», «Діапазони потужностей у природі та техніці».
Можна використати: матеріали блогу вчителя фізики Ляховської Оксани Євгенівни , а саме уроки: урок 37 "Механічна робота. Одиниці роботи" та урок 38 "Потужність та одиниці її вимірювання"
Немає коментарів:
Дописати коментар